Vangstberichten 2010

Home

<°)))><                                     <°)))><                                     <°)))><

10-01-2010, Amazonehaven Maasvlakte

Vismaten,

Wederom geen uitslapen vandaag want de 1ste bekerwedstrijd van het jaar stond op het programma. De Zeenaald is daar dus vroeg bij en heeft de Nieuwjaarswedstrijd ook al achter de rug. En erg vind ik dat niet want de maand februari ben ik er niet en het doel was om nu alvast een goede prestatie neer te leggen zodat ik niet hoef te schrappen. Ik had me gehandhaaft in de A divisie en dus zat ik weer tussen al de goeie vissers die erg ervaren zijn en dan is het leuk om daar tegen te scoren. De Amazonehaven dus op de Maasvlakte en we zouden verzamelen in de Stormvogel. Zodoende was ik rond kwart voor 8 aanwezig aldaar en trok gelijk mijn plaatsnummer. Nr 18 was mijn deel en dit was ook 1 van de hoge nummers want die liepen tot de 25. Dat betekende ook minder wandelen met je bepakking en dat maakt het alleen maar prettig.

Spulletjes klaargemaakt en mooie piertjes aan de haaklijnen geregen. En om kwart voor 9 viel het beginsignaal. Van de nieuwjaarswedstrijd had ik mijn ervaringen al op gedaan en werkte precies hetzelfde behalve dan dat ik het torpedo loodje vervangen heb door een portugees loodje. Ik wilde toch wat meer vastigheid aan de bodem en niet het lood laten rollen. Immers had dit geen zin want de visserij is daar altijd goed en zit er vis zat. Iets over het midden zou de vis zitten en dat klopte dan ook. Vanaf het begin werd er vis gevangen en in het begin met doubletten en tripletten en liep ik lekker snel uit.Na een uurtje werd het snel minder en kwam er een enkel visje naar boven. Daar maakte ik dan toch het verschil mee want Marco Dágnano had een aantal trekken van niets. Die moest ik in de gaten houden en dat ging vrij makkelijk. Ik had 1 trek zonder vis en dat is jammer te noemen zou later blijken. Na 3 uurtjes vissen was de koek weer op en hadden we een groot gedeelte van het opkomende tij vervist. Het weer viel me overigens niet tegen op wat lichte sneeuwbuitjes na met weinig wind hebben we met zijn allen lekker staan hengelen. Ik had 27 vissen op de kaart en dat was goed genoeg voor de 5e plaats in het eerste klassement. Weggevist werd ik dus niet want de winnaar Rico t'Mannetje had 30 vissen en tja een doubletje erbij en je zou boven jan zijn. Helaas was dit niet het geval maar was wel blij met deze stand van zaken en heb in ieder geval mijn teammaten klop gegeven en in ieder geval geen schrapper in de competitie.

Spulletjes opgeruimd en de vis gemeten en wederom naar de Stormvogel getogen voor een broodje bal met pinda wat er lekker in ging. Daarna de uitslag afgewacht en een prijsje in ontvangst genomen en daarna weer lekker teruggereden naar het warme honk.

Volgende wedstrijd zal de Shakespearecup zijn die in het Calandkanaal vervist word aan het einde van de maand.