Vangstberichten 2010

Home

<°)))><                                     <°)))><                                     <°)))><

22-05-2010, Hartwedstrijd Zeenaald, Dintelhaven Europoort

Vismaten,

Elk jaar organiseerd vereniging ZHC de Zeenaald de jaarlijkse Hartwedstrijd. Zo ook deze keer weer en ik had mezelf met Pim opgegeven asl duo omdeze wedswtrijd te belagen. Niek en Wim waren het overige duo om de Seefish clan te complementeren. Al vroeg was ik op pad en was er zeer verheugd op om vandaag te gaan vissen. Niet om de vangsten want die waren mager te noemen in de Dintelhaven. Maar het was voor een goed doel en het was hemelsbreed mooi weer. Tel daarbij de gezelligheid bovenop en je hebt een fijne wedstrijd. Rond 8 uur was ik in de Pionier en was het al druk. Pim had al de kaarten gehaald en waren we eigenlijk al gereed. Na de koffie nog wat uitdeelwerkzaamheden gedaan voor onze eigen Steiloore trofee en ik was er klaar voor. Ik had het smalle stuk geloot. Eigenlijk wilde ik hier niet staan want ik wist al wat er aan de hand was hier. Maar goed het is niet anders en al gauw had ik steknr 95 in handen. Ook kreeg ik een ferme maar mooie meetlat in handen gedrukt. Waarom zo groot vroeg ik? Omdat die andere meetlatten verdwijnen en deze niet zo rap in de koffer verdwijnen van een ander. Tja dat is dan ook weer waar natuurlijk.

Tijd was het om naar de waterkant te gaan en al gauw stond ik uitgepakt aan de waterkant. Ik stond 50 meter naar links waar ik vrijdag zat dus wist wat te doen. Grondels kwamen van dichtbij en botjes van veraf. Alleen visten we nu een ander tij maar we zouden het zien. En dat deden we!! Er kwam wel heel matig een visje uit. Remco Geuze 5 plekjes links van me ging lekker van start. Hij haalde mooie botten van ver. In de eerste haal had ik een grondeltje van onder de 10 cm dus die telde niet en verder heb ik geen pepernoot gezien. Af en toe kwam er een bot en een grondel uit maar niet in die mate dat er goed gevangen werd. Op het stuk waar ik zat was het 1, 2 of 3 vissen. Er uit gevist werd ik ds niet en was het wachten en proberen totdat die ene bot ten tonele kwam. En die kwam er ook op de helft van de wedstrijd. Aan grondelafhoudertjes met haakje 14 kreeg ik een rammel op de Red Metal met zachte top. Notabene een mooie bot van 31 kwam van onder de kant vandaan. Behoedzaam deze vis de kant op gedirigeerd en gelukkig zat de vis goed gehaakt. Verder was het niet erg spannend wat er gebeurde. Want iedereen viel stil zelfs de grondels wilden hun werk niet doen. Het enigste wat ik van deze wedstrijd heb overgehouden is eigenlijk een hele rode kop en das ook lekker.

Om 14.00 uur was het einde weer in zicht en gingen we met zn allen naar de Pionier waar het lang druk bleef. Rond de 150 deelnemers bracht deze wedstrijd op en voor het goede doel werd een 2900 euro opgehaald waarvoor sjappoo. In de prijzen kwam ik niet want daar had ik te weinig vis voor. De winnaar kwam toch van het smalle stuk vandaan en was een Zeenaalder want namelijk Piet de Kramer wist deze wedstrijd te winnen door meer dan 3 meter vis aan de kant te hengelen. Gefeliciteerd Piet je hebt in een lekker gaatje staan vissen en die haak heb je verdiend!! Top!

Volgende week gaan we waarschijnlijk de Nacht van s'Gravezande vervissen en gaan we weer een poging wagen om op het podium te komen.