Vangstberichten 2010

Home

<°)))><                                     <°)))><                                     <°)))><

03-04-2010, Strand Rockanje

Vandaag moesten we met de club ZHC de Zeenaald een avond wedstrijd vervissen op het strand van Rockanje. Omdat dit stuk strand niet bekend staat als een visrijk gebied hebben de meeste vissers hun bedenkingen hierover, wellicht blijven er dan ook vele hierdoor thuis en schrappen ze deze wedstrijd liever. In ieder geval stond deze wedstrijd wel op het programma en moest deze dus vervist worden. Het strand van Rockanje is een vlak strand met verderop in het water zompig zand wat je ook merkt als je de hengel gaat binnendraaien. De wedstrijd zou beginnen rond 18.00 uur tot 21.00 uur. Konden we nog net een stukje donker meepakken. De heenweg begon voor mij alweer slecht want de toegangsweg naar Rockanje was afgesloten wegens werkzaamheden en moest je helemaal naar Brielle rijden om dan hetzelfde stuk weer terug te gaan. Het is niet anders maar voor mij was het een voorbode en een slecht gevoel. Ternauwernood was ik om half 6 om mijn nummer en kaart op te halen.

Op het strand aangekomen naar stek nummer 8 links van de opgang en als een haas de spulletjes klaargemaakt. Als je bij de Zeenaald vist dan leer je snel genoeg om je spullen in orde te krijgen. Kersverse onderlijnen had ik geknoopt en moest ook nog eens de haken er aan knopen en toch was ik op tijd. Om 18.00 uur dan het signaal om te beginnen en vlogen de onderlijnen richting Goeree-Overflakkee. En wat we voorspelt hadden gebeurde ook. De vangsten waren minimaal alleen Piet de Kramer die naast me stond haalde wel erg snel naar binnen. Hij kreeg klappen op de top en dat kon alleen een forel zijn die daar vaak foerageren. Helaas miste hij deze. Een 10 minuten later was het wel prijs bij Piet want hij haalde een mooie forel binnen van 46 cm. Dat is kassa op dit strand.

Het geheim van Piet zijn onderlijn zat in de kralen vertelde hij vrolijk. Al gauw had ik in mijn kist fluogele staafjes gevonden die de haaklijnen deden fladderen inn het water. Als die kans zich voordoet heb ik alles in m'n kist. Johan Rombouts die aan de andere kant van mij stond keek beteuterd en zei die heb ik niet. Ben dan altijd weer collegiaal en heb er een aantal gegeven. Helaas hadden de piepschuimen floating staafjes niet het bekende effect en bleef ik 3 uren op een 0 staan. Verder op het parcour werd er weinig gevangen en een 7 tal vissers hadden een botje ofwel een forel. Rond 21.00 uur begon het ook nog eens te druppelen en ben ik na het eindsignaal afgedropen naar huis om me voor te bereiden voor maandag. Maandag staat de grote internationale wedsstrijd op het programma en gaan we kijken wat we daar kunnen doen.