Vangstberichten 2011

Home

<°)))><                                     <°)))><                                     <°)))><

14-05-2011, De Noord Sint Maartensdijk

Vandaag deze grote wedstrijd en ik had er zin aan. Het leuke van de Oosterschelde is dat je ook op diverse manieren in dit jaargetijde op geep kan vissen. Niet met een losse dobber maar met een glijdende dobber langs je hoofdlijn. Er mag uiteraard ook gewoon met 3 haken op de geep gevist worden. Ik heb zelfs deze dag creaties gezien met 3 dobbers tegelijk. Zo zie je maar weer variatie zat. Afijn rond een uur of half 9 reed ik weg en was ruim op tijd bij de wok van Zeeland want daar zouden we verzamelen met het gehele Cordes Travel Team en met nog wat losse schouwse vissers. Rond half 10 waren we verzameld en reden we naar Sint Maartensdijk en waren we rond een uur of 10 in het cafe waar de kaarten uitgedeeld werden. Ik kreeg nr. 87 toegedeeld en al gauw reden we op weg naar de stek. Gezien er geen plattegrond aanwezig was was het even zoeken maar we kwamen er uit. Al gauw had ik mijn plekje gevonden. Over de dijk gekomen stond er een windje die mijn wenkbrauwen deden fronzen. Ook zag ik vuil in het water wat niet ten goede zou zijn voor de geep. In ieder geval de spulletjes klaargemaakt en wachten maar tot het beginsignaal. Knus was het wel want de vissers stonden 5 meter tussenruimte van elkaar als dat maar goed zou komen met al die dobbers. Arjan Rijnberg stond naast me en die zei ook al dat word wat met die wind en die dobbers die om je oren vliegen. Later zou dat best wel meevallen. In ieder geval ging om 12.00 uur de toeter voor deze 3 uur durende wedstrijd. Ik viste 2 haken op de bodem voor een bot en met een afglijdende dobber voor de geep. Helaas was het niet echt jofel gesteld met de vis en we wisten al dat de geep om de bocht gevangen zou worden. Een jonge visser van rond 12 en 13 jaar wist de geep op nummer 80 schatte ik wel de geep te vangen hij ving 4 stuks mooie gepen. Ik had zelf na een uur een mooie beet maar tijdens het binnenhalen loste de geep. En dat is vissen en werd het stil. Arjan naast me wist een geep te pakken en mijn rechter buurman van het Grauvell team ook. Ik wist een half uur voor tijd zo'n blinkende speer te pakken en was de koek op. Vreterij zat er genoeg want tijdens de bodemvisserij was het aas binnen de kortste keren eraf. Sommigen wisten een aantal botjes te scoren maar dat zou niet genoeg zijn. We hoorden dat Frank Dekker van het Penn team die op de hogere nummers stond 8 vissen had waaronder 3 doubletten van geep. En dat is vissen geweldig toch? In ieder geval lekker gevist alleen de vis kwam niet om het bochie heen en dat was jammer. Iedereen in het straatje ving wel een geep of had een 0 en na het eindsignaal maar weer gauw ingepakt want we hadden nog een wedstrijdje Stenen Glooiing voor de boeg van de club de Zeenaald. Alleen Johan Rombouts kon zich vrij aardig in de prijzen vissen met 3 grote gepen. Voor de rest van het team hadden ze wel een visje maar niet om ons rijk te rekenen. Volgende keer gaan we naar de Dintelhaven als team en gaan we weer voor de prijzen. In ieder geval lekker gevist op de Oosterschelde.